انتخاب یک پارچه مبلی مناسب

دوشنبه 10 مهر 1396
13:23
آرمان

عوامل مهم در هنگام انتخاب یک پارچه مبلی مناسب

مبلمان منزل یکی از مهم‌ترین عناصر زینت‌بخشی و تزئینی آن محسوب می‌شوند. یک انتخاب دقیق در مورد طرح و رنگ مبلمان، می‌تواند زیبایی فضای یک خانه و یا محل کار را دوچندان کند. در این میان پارچه‌ای که برای مبل در نظر خواهید گرفت، حرف اول را خواهد زد. معمولا اولین موردی که در هنگام انتخاب پارچه مبلی به ذهن ما خطور می‌کند، طرح و رنگ آن است.

عوامل مهم در هنگام انتخاب یک پارچه مبلی مناسب

مبلمان منزل یکی از مهم‌ترین عناصر زینت‌بخشی و تزئینی آن محسوب می‌شوند. یک انتخاب دقیق در مورد طرح و رنگ مبلمان، می‌تواند زیبایی فضای یک خانه و یا محل کار را دوچندان کند. در این میان پارچه‌ای که برای مبل در نظر خواهید گرفت، حرف اول را خواهد زد. معمولا اولین موردی که در هنگام انتخاب پارچه مبلی به ذهن ما خطور می‌کند، طرح و رنگ آن است. زیرا در صورتی که رنگ آن با دکوراسیون و فضای اطاق مورد نظر ما متناسب نباشد، مبلمان آن فضا هیچگاه به دل ما نخواهد نشست. اما طرح و رنگ پارچه مبلی نمی‌تواند شرط کافی برای انتخاب آن باشد. بلکه باید عوامل دیگری را نیز مد نظر قرار دهیم. در این مطلب قصد داریم تا چند فاکتور مهم در هنگام انتخاب یک پارچه مبلی مناسب را به شما معرفی کنیم.

عوامل مهم در هنگام انتخاب پارچه مبلی

دوام و ماندگاری پارچه

اهمیت میزان مقاومت و ماندگاری یک پارچه مبلی به عوامل متعددی مانند میزان استفاده از آن در طول روز، محل استفاده از آن، مدت زمانی که قصد استفاده از آن را دارید و... بستگی دارد. برای مثال اگر قصد استفاده روزمره از مبلمان خود را دارید، و یا قرار است از این پارچه مبلی در اطاق کودک استفاده شود و یا حتی در منزل خود از یک حیوان خانگی نگه‌داری می‌کنید، بهتر است توجه ویژه‌ای به جنس پارچه مبلی و میزان ماندگاری آن داشته باشید. در هنگام انتخاب پارچه مبلی باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

الگو‌ها و طرح‌های بافته شده به دلیل تراکم بالای تار و پود‌ها و بافت تنگ و سفت آن‌ها ماندگاری بیشتری نسبت به طرح‌های چاپ شده دارند. تراکم تار و پود به تعداد تارهای موجود در هر اینچ مربع از پارچه اطلاق می‌شود و هرچه این میزان بیشتر باشد، جنس پارچه مبلی از دوام بیشتری برخوردار خواهد بود.

همان‌طور که قبلا نیز گفته شد، جنس پارچه خود را براساس نوع استفاده از آن انتخاب کنید. برای مثال در صورتی که می‌خواهید مبلمانتان را حیوان خانگی خود شریک شوید، بهتر است پارچه‌های مبلی از جنس میکروفیبر و یا چرم را در اولویت خود قرار دهید. زیرا این نوع از پارچه‌های مبلی علاوه بر ماندگاری بالا، به سادگی نیز قابل پاک شدن هستند.

در صورتی که قصد استفاده روزمره از پارچه رومبلی خودتان را دارید، دوام و ماندگاری آن باید در بالاترین اولویت قرار گیرد. (مگر این که بودجه کافی برای تعویض زودهنگام آن را داشته باشید!)

استایل و سبک پارچه مبلی

بهتر است پارچه‌ای را برای مبلمان خود انتخاب کنید که هم با سایر قطعات مبلمان و هم با دکوراسیون منزلتان هم‌خوانی مناسب را داشته باشد.

پارچه مبلی شما باید متناسب با استایل و کاراکتر قطعه‌ای که قرار است آن را بپوشاند، باشد. برای مثال یک پارچه مبلی با طرح و استایل سنتی برای یک دکوراسیون و مبلمانی با حالت سنتی مناسب خواهد بود. مگر آنکه قصد ماجراجویی برای امتحان تلفیق سبک‌های مختلف با یکدیگر را داشته باشید! همچنین اشکال پارچه مبلی (برای مثال طرح‌های هندسی موجود بر روی آن) نقش مهمی در ایجاد روح و فضای درخور منزل و یا محل کار شما خواهد داشت.

برخی از طرح‌های پارچه مبلی رسمی‌تر و برخی دیگر به نظر صمیمی‌تر می‌آیند. در انتخاب خود حتما به این موضوع نیز توجه کنید.

به مقیاس و اندازه‌های طرح موجود بر روی پارچه مبلی توجه کنید. اگر فضایی که قرار است مبلمان‌تان در آن استفاده شود به اندازه کافی بزرگ است، بهتر است از مدل‌هایی با طرح‌های بزرگتر استفاده کنید.

در صورت نگه‌داری از یک حیوان خانگی و یا کودک در محل مورد نظر، از انتخاب پارچه‌های ظریف و رنگی خودداری کنید.
برای انتخاب بهترین رنگ متناسب با خلق‌و‌خوی شما، بهتر است به میزان گرمی و یا سردی رنگ پارچه مبلی نیز توجه کنید. رنگ‌های سرد و گرم تاثیر بسزایی در تنظیم خلق‌و‌خوی افراد آن محل خواهند داشت.

از انتخاب رنگ‌های بسیار رایج و روزمره بپرهیزید (مگر اینکه از صمیم دل به آن‌ها علاقه داشته باشید!) زیرا ممکن است با گذشت مدت زمان اندکی و تغییر رنگ‌های مد روز، پارچه مبلی شما نیز ا چشمتان بیوفتد.

نکات مهم و قابل توجه دیگر

به غیر از موارد گفته شده، عوامل دیگری نیز باید در انتخاب یک پارچه مبلی مد نظر گرفته شوند. برای مثال میزان نور تابیده شده در آن فضا، مقدار رطوبت موجود در محیط، توجه به این که آیا کسی از کاربران آن آلرژی دارد یا خیر و بسیاری از نکات ریز دیگر که در انتخاب شما تاثیرگذار خواهند بود.
مقاومت در برابر محو شدن رنگ: این عامل در فضاهایی که به شدت تحت نور خورشید قرار دارند باید مد نظر گرفته شود.

مقاومت در برابر کپک زدگی: اگر مبلمان شما در آب‌و‌هوای مرطوبی مانند نواحی شمالی و جنوبی کشور مورد استفاده قرار خواهند گرفت، دقت ویژه‌ای بر روی این عامل داشته باشید.

آلرژی: در صورتی که شما و یا شخصی از نزدیکان شما به آلرژی مبتلا است، زمان رویه کوبی مبل از پاچه‌های مبلی میکروفیبر استفاده کنید. زیرا این نوع از پارچه‌ها بدون پرز هستند و گرد و غبار را در فضا پراکنده نمی‌کنند.

[ بازدید : 73 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مبلمان آرمین است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]