نکاتی در مورد تعمیر مبلمان قدیمی [بخش اول]

چهارشنبه 6 دی 1396
13:54
آرمان

تعمیرکاران حرفه‌ای مبل و کسانی که از روی علاقه این کار را انجام می دهند، هر دو یک نقطه ی مشترک دارند: دوست دارند یک مبل قدیمی را بردارند و آن را به روزهای اوجش برگردانند. در تعمیر مبلمان باید تمام کارهایی که برای شبیه شدن مبل یا صندلی به شکل اولیه ی خود نیاز است را به نحو احسن انجام داد. بیشتر وقت‌ ها این کار بیش از تغییر ظاهر مبلمان است.

مطمئن شوید برای انجام این کار فرصت دارید

به یاد داشته باشید که بسته به توانایی‌های شما در تعمیر مبل و مقدار زمانی که می توانید روی کار صرف کنید، یک پروژه ی کوچک می تواند به یک کار وقت‌گیر تبدیل شود. هرچه کار پیچیده‌تر باشد زمان بیشتری نیاز دارد. پس مطمئن شوید در برنامه ی خود به اندازه ی کافی زمان دارید؛ در غیر این صورت می توانید از تعطیلات آخر هفته برای انجام این کار صرف نظر کنید.

تحقیق و بررسی کنید

قبل از اینکه بخواهید کار را شروع کنید ارزش مبل مورد نظر را تعیین کنید. سعی کنید بفهمید از کجا آمده و چقدر عمر دارد. اگر در این کار حرفه‌ای نیستید، پیدا کردن چیزهایی که نشانه ی عمر مبل هستند زیاد مشکل نیست. زیر مبل دنبال گوشه های داخلی و کم زاویه باشید. یک پیچ را باز کنید و شیارها را بررسی کنید. اگر فاصله ی میان آن‌ها زیاد بود پس احتمالا با یک مبل قدیمی سر و کار دارید. کشو‌ها را باز کنید و به دنبال کام و زبانه ی دم چلچله ای باشید. اگر هر کدام از این نشانه ها را پیدا کردید احتمالا با مبلمانی قدیمی سر و کار دارید و باید با یک متخصص مبلمان آنتیک مشورت کنید.

بودجه ی لازم برای تعمیرات را تعیین کنید

پس از اینکه مطمئن شدید گنجینه ‌ای که پیدا کرده اید ارزش پول خرج کردن را دارد، باید تصمیم بگیرید چقدر پول می خواهید برایش خرج کنید. اگر مبل آن‌چنان با ارزشی نباشد باید تصمیم بگیرید چقدر برای تان اهمیت دارد. آیا می توانید این مبل را با هزینه ی کم تعمیر کنید؟ هزینه ی این کار کمتر از هزینه ی خریدن مبلمان نو است؟ ارزش وقتی که صرف می کنید را دارد؟

بعضی مبل‌ها تعمیر زیادی نیاز ندارند و فرایند تعمیر به سرعت به پایان می رسد. اما گاهی اوقات فرایند تعمیرات مبلمان پیچیده می شود و شما را بیش از آن‌چه توقع داشتید به خرج می اندازد. شاید به همین دلیل صاحب مبل آن را به شما واگذار کرده باشد.

طرح مورد نظر خود را انتخاب کنید

این برای تمام کسانی که کار تعمیرات مبلمان انجام می دهند اتفاق می‌افتد: یک میز چوبی پیدا می کنید و مطمئن هستید رنگش با رنگ بقیه ی مبلمان خانه هماهنگ است، اما پس از اینکه شروع به تعمیر آن می کنید متوجه می شوید رنگ چوب میز روشن‌تر است و به مبلمان شما نمی آید. خوشبختانه با کمی دقت می توانید رنگ واقعی چوب را تشخیص دهید. قسمتی را پیدا کنید که در طول زمان فرسوده نشده باشد، مثل پشت قسمت جلویی یک کشو. رنگ قسمت‌هایی که کمتر فرسوده شده‌اند به رنگ واقعی مبلمان نزدیک‌ترند.

نکات ایمنی را فراموش نکنید

هر وقت خواستید مبلمانی را تعمیر کنید نکات ایمنی را به یاد داشته باشید. هیچ کس دوست ندارد در حین این کار تکه ای چوب در چشمش فرو برود و یا مواد سمی وارد ریه هایش شوند و تنفس را برایش سخت کنند. سعی کنید هنگام تعمیرات مبلمان لباس آستین بلند بپوشید تا پوست تان از مواد شیمیایی موجود در چوب در امان باشد. عینک ایمنی به چشم بزنید. اگر می خواهید روغن جلا یا رنگ بزنید از ماسک استفاده کنید و این کار را در اتاقی انجام دهید که هوا در آن جریان داشته باشد.



[ بازدید : 74 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مبلمان آرمین است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]